Yardım Merkezi
Hesap İşlemleri
Geri Dön
  • Bilgi Portali
  • Yeni Hesap Açma
  • Hesap Açtıktan Sonra
Kurumsal Hesap
Geri Dön
  • Mağaza
İlan İşlemleri
Geri Dön
  • İlan Verme
  • İlan Düzenleme
  • İlanı Yayına Alma
  • İlanı Yayından Kaldırma
  • Ek İlan
  • İlan Hizmetleri
  • İlan Görüntüleme İşlemleri
  • e-Devlet Hesap Doğrulama Sistemi
İlan Arama
Geri Dön
  • İlan Arama
  • Sıralama Çeşitleri
Dopingler
Geri Dön
  • Doping Hakkında Bilgiler
  • Doping Ücretleri
Ürün ve Hizmetlerimiz
Geri Dön
  • Doğal Reklam
  • Hasar Sorgulama Servisi
  • Projeler
Yasal Bilgilendirmeler
Geri Dön
  • Kanun Ve Yönetmelik
  • Kararlar
  • Resmi Kurum Bilgilendirmesi
Sözleşmeler

Hesabım Neden Durduruldu?

Hesap Durdurma, İlkbizde'nin Hesap Sözleşmesi ve Kullanım Koşulları Sözleşmesi gereği, tüm kullanıcıların güvenliği göz önünde bulundurularak İlkbizde hesabının, geçici veya kalıcı olarak kullanıma kapatılmasıdır.

Hangi durumlarda hesap durdurulur?

  • Hesap Sözleşmesi'nde yer alan kurallara uyulmaması,
  • Hesap Sözleşmesi Ek-3 İlkbizde Hizmetleri'nde yer alan 1.11 no.lu madde gereğince birden fazla hesap açılması ve bunun tespiti,
  • Gerçek olmayan bir ürünü gerçekmiş gibi göstererek diğer kullanıcıları yanıltma,
  • Hesap profilinde yer alan bilgilerin gerçek veya tüzel bir kişiye ait olmadığının tespit edilmesi,
  • Diğer kullanıcılara karşı taciz, küfür ve şiddet gibi olumsuz davranışların sergilenmesi,
  • Hesabın savcılık, mahkeme, emniyet vb. resmi kurumlarca gönderilmiş bir yazının konusu olması,
  • İlanın açıklama bölümü veya fotoğraflarında, ilan verme kurallarına aykırı olarak telefon numarası eklenmesi nedeniyle, daha önce 2 kere onaylanmamış bir ilanın, gerekli düzenleme yapılmadan yeniden onaya gönderilmesi,

durumlarında hesap durdurulur.

Hesabımın durdurulduğunu nasıl öğrenirim?

Hesabınız durdurulduğunda, İlkbizde'ye giriş yapmak istediğinizde "Hesabınız Durdurulmuştur" uyarısı ve hesabınız neden durdurulduğunu belirten açıklamayla karşılaşırsınız. Aynı zamanda kayıtlı e-posta adreslerinize de hesap durdurma ile ilgili bilgilendirme e-postası gönderilir.

Durdurulan hesabımın devam etmesi için ne yapmam gerekir?

Kalıcı olarak durdurulmuş (kapatılmış) hesaplar hiçbir koşulda devam etmez.

Başka bir kullanıcıya olumsuz davranış nedeniyle ilk kez durdurulan hesaplar 48 saat sonra yeniden aktif edilir. Hesap durdurmaya neden olan davranışların tekrar etmesi durumunda ise hesap yeniden aktif edilmemek üzere iptal edilir.

Hesabınız durdurulduysa, Giriş sayfası üzerinden resmi kimlik belgelerinizden biri ile hesabın size ait olduğunu doğrulayarak hesabınızı anında aktifleştirebilirsiniz.

Hesabınız resmi bir kurumdan gelen yazı sebebi ile durdurulmuşsa, resmi yazıyı gönderen kurumdan hesabınızın “yasal olarak uygun” olduğuna dair bir yazı alarak İlkbizde’ye iletmeniz durumunda hesabınız yeniden aktif edilebilir.

Alışveriş kaynaklı sorunlarda hesabım durdurulabilir mi?

Hesabınız alışveriş işleminden kaynaklanan olumsuz bir durumdan dolayı durdurulmuşsa, öncelikle sorun yaşadığınız kullanıcı ile olumsuz durumu çözüme ulaştırmanız gerekir. Alıcı veya satıcı olarak çözüme ulaşmayan olumsuz durum sonucunda uyarı alırsınız, sorunun tekrarlanması halinde ise hesabınız kapatılabilir.

Hesabım durduruldu ilan/mağaza/doping için ödediğim ücretleri geri alabilir miyim?

Hesabınız kapatıldıysa, ürün ve servisler için ödemiş olduğunuz tüm ücretler, söz konusu ürün ve servislerin kullanılmayan kısmı için size geri ödenir.